Returer och återbetalning
Återbetalning
Vår policy varar i 30 dagar. Om det har gått 30 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till retur måste din artikel vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.
Flera typer av produkter kan inte returneras. Fördärvliga varor som mat, blommor eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter för personligt eller sanitärt bruk, farliga produkter eller brandfarliga gaser eller vätskor.
Andra varor som inte kan returneras:
* Presentkort
* Nedladdningsbar programvara
* Vissa hälso- och personligvårdsprodukter
För att göra en retur måste du visa oss ett kvitto eller ett inköpsbevis.
Vänligen returnera inte ditt köp till tillverkaren.
Det finns vissa situationer där endast delvis återbetalning beviljas: (om tillämpligt)
* Böcker med tydliga tecken på användning.
* CD-, DVD-, VHS-band, programvara, videospel, band eller vinylskiva som har öppnats.
* Varje sak som inte är i sitt ursprungliga skick, som är skadad eller som saknar delar av skäl som inte beror på ett fel från vår sida.
* Varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
Återbetalningar (om tillämpligt)
När vi har mottagit och inspekterat det returnerade objektet skickar vi ett e-postmeddelande för att bekräfta att vi har fått det. Vi kommer också att meddela dig om vårt beslut att godkänna eller avvisa din begäran om återbetalning.
Om din begäran godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
Sena eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Om du ännu inte har fått din återbetalning, kontrollera ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan din kreditkortsutgivande enhet, eftersom det kan dröja innan din återbetalning publiceras.
Kontakta sedan din bank. Det krävs ofta en bearbetningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du fortfarande inte har fått din efter att ha utfört alla dessa steg
vänligen kontakta oss på contact@bikoluxia.se
Försäljningsartiklar (om tillämpligt)
Endast vanliga priser kan återbetalas. Tyvärr kan försäljningsartiklar inte återbetalas.
Börser (om tillämpligt)
Vi byter ut en artikel endast om den är defekt eller skadad. Om du i det här fallet vill byta ut det mot samma artikel, mejla oss på info@doresmart.se och skicka oss din artikel till: Bikoluxia, Lingvägen180, Farsta, AB, 12361, Sverige.
Gåvor
Om den returnerade artikeln identifierades som en gåva vid köpet och skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit som motsvarar din retur. När vi har mottagit den returnerade artikeln skickas ett presentkort till dig.
Om objektet inte identifierades som en gåva under köpet, eller om givaren av gåvan föredrog att ta emot varan först och ge den till dig senare, kommer vi att utfärda en återbetalning till givaren av gåvan och hen kommer att veta att du har returnerat artikeln.
Frakt
För att returnera en produkt måste du kontakta först tillcontact@bikoluxia.se sen kommer du att skicka den till: Bikoluxia , Lingvägen180, Farsta, AB, 12361, Sverige.
Du ansvarar för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Men om du får en återbetalning dras returfraktkostnaden från den. Allt går att lösa genom en överenskommelse. Bevis för porto ska sedan skickas med till oss som leveransbevis.
Beroende på var du bor kan tiden att ta emot din utbytta produkt variera.